Asiakastarinat – 12.01.2024
Tässä haastattelussa Valveen Customer Service Director Mira Laxström avaa Valveen roolia B2B-yritysten ja julkisen sektorin markkinointikumppanina ja kertoo yhtiön tutkimusyhteistyöstä Feelbackin kanssa.
Feelbackin toteuttaa Valveelle konsepti- ja tutkimuksia. Tutkimusten avulla Valve pystyy tarjoamaan asiakkailleen monipuolista tietoa esimerkiksi kampanjan vaikuttavuudesta sekä avoimesta palautteesta.
Valve on B2B-yritysten ja julkisen sektorin luotettava markkinointikumppani, joka perustettiin vuonna 2000. Yrityksessä työskentelee tällä hetkellä yli sata ammattilaista, ja sen vahvuutena on tarjota asiakkailleen avaimet käteen -ratkaisuja, yhdistämällä toimiala- ja teknologiaosaamista luovaan ajatteluun. Valveen palveluvalikoimaan kuuluvat muun muassa brändistrategian, markkinoinnin ja viestinnän suunnittelu sekä erilaiset tapahtumatoteutukset.
Itse olen ollut Valveella noin puolitoista vuotta. Päätehtävänäni on huolehtia asiakastyytyväisyydestä ja siitä, että projektit etenevät toivotulla tavalla niille annetuissa aikatauluissa.
Mira Laxström, Customer Service Director, Valve Branding Oy
Feelback on meille strateginen sopimuskumppani, jonka kanssa toteutamme laaja-alaista konsepti- ja kampanjatutkimusta. Konseptitutkimuksissa, eli esitestauksissa, pyrimme selvittämään, mitkä suunnittelemistamme konsepteista resonoi parhaiten kohdeyleisömme kanssa.
Kampanjatutkimuksilla, eli mainonnan jälkimittauksilla, puolestaan analysoimme, miten kampanjamme on tavoittanut ja vaikuttanut kohdeyleisöönsä. Kohderyhmämme voi vaihdella rajatusta joukosta aina koko väestöön asti. Tutkimusten avulla olemme kyenneet tekemään muutoksia kampanjaan jopa sen aikana varmistaaksemme, että viestimme pysyy terävänä ja että tavoitamme yleisömme tehokkaimmin eri viestintäkanavissa. Erityisesti avoimen palautteen kautta saamme arvokasta suuntaa viestin ja visuaalisen konseptin suunnitteluun.
Feelback valikoitui sopimuskumppaniksemme kollegan vahvan suosituksen perusteella. Olemme huomanneet, että Feelbackin käyttämät tutkimusmallit ovat osoittautuneet erittäin toimiviksi. Tämä yhdistettynä sujuvaan yhteistyöhön vakuutti meidät valinnassamme.
Tutkimusten avulla olemme pystyneet tarjoamaan asiakkaillemme monipuolista tietoa kampanjan vaikuttavuudesta sekä avoimesta palautteesta. Tällaista tietoa ei ole käytännössä saatavilla muista lähteistä.
Kyllä, mieleeni tulee tilanne, jossa konseptitestien avulla saimme arvokasta apua päätöksentekoon. Olimme valinnan edessä kampanjan visuaalisen ilmeen suhteen, ja sekä meillä että asiakkaalla oli omat suosikkinsa. Tutkimuksen avulla saimme konkreettista tietoa siitä, kumpi vaihtoehto resonoi paremmin kohderyhmämme kanssa.
Lisäksi kampanjatestien avulla olemme varmistaneet, että mediaratkaisumme ovat olleet onnistuneet. Toisaalta, jos olemme huomanneet, että tietyllä mediakanavalla on poikkeuksellisen vahvaa vaikuttavuutta, olemme tehneet muutoksia mediasuunnitelmaan reaaliaikaisesti. Pitkien kampanjoiden aikana tehdyt mittaukset ovat mahdollistaneet tarpeellisten muutosten tekemisen suunnitelmiimme jo kampanjan aikana. Näin varmistamme kampanjan vaikuttavuuden säilymisen.
Yhteistyömme Feelbackin kanssa on jatkunut jo useamman vuoden, ja se on ollut menestyksekäs matka, joka jatkuu vahvana tulevaisuudessakin.
”Yhteistyömme Feelbackin kanssa on sujuvaa, vaivatonta ja joustavaa. Tutkimukset onnistuvat aina nopeallakin aikataululla. Feelback on rakentanut kyselylomakkeet aineistojemme pohjalta toimiviksi, ja tarvittaessa olemme voineet muokata niitä omannäköisiksemme. Räätälöity hinnasto tuo nopeutta ja helppoutta tarjousten tekoon.”
Mira Laxström, Customer Service Director, Valve Branding Oy
Lue lisää Feelbackin tutkimuspalveluista, kampanjatutkimuksista ja mediatutkimuksista.