Asiakastarinat – 05.06.2024
Messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa Jyväskylässä järjestetään vuosittain satoja erilaisia tapahtumia messuista yritystapahtumiin ja isoista puoluekokouksista standup-iltoihin. Paviljongin tapahtumien onnistumisen kannalta merkittävässä osassa on Go Onin vuokratyövoima. Isoimpien messutapahtumien aikana Paviljongissa saattaa työskennellä jopa yli 100 Go Onin vuokratyöntekijää, joten mistään pienestä lisäresurssista ei ole kyse.
Go Onin kautta Paviljongin tapahtumissa toimivat tapahtuma-avustajat monipuolissa työtehtävissä, kuten lipuntarkastajina, narikkatyöntekijöinä, kokous- ja saliavustajina, ravintolatyöntekijöinä sekä messurakentajina. Paviljongin tapahtumat työllistävät paljon opiskelijoita, jotka haluavat tilapäisiä lisätuloja. Myös pidemmän työuran luominen on mahdollista; tyypillisesti ura alkaa yksinkertaisimmista tehtävistä ja saattaa sisältää useammankin työnkuvan haltuunottoa. Lipuntarkastajana aloittanut nuori mies työskentelee nykyään hallimestarina vastuualueenaan tapahtumien logistinen sujuvuus. Tapahtuma-avustajana aloittanut Noora puolestaan eteni tapahtumakoordinaattoriksi ja työskentelee nykyään vakituisena työntekijänä Paviljongissa.
Go Onin kautta myös messujen näytteilleasettajat voivat tilata tarvitsemansa määrän messuhenkilökuntaa lisäavuksi osastolleen. Tämä vapauttaa näytteilleasettajan resursseja ja tuo usein myös kustannussäästöjä, kun messuille tarvittavaa henkilökuntaa ei tarvitse tuoda omalta paikkakunnalta, vaan kokenut messuhenkilökunta on saatavissa paikan päältä.
Yhteistyötä Go Onin ja Paviljongin välillä on tehty jo pitkään. Paviljongin kannalta suurin syy käyttää vuokratyövoimaa on juurikin joustavuus eli käyttöön saadaan aina tarvittava määrä henkilökuntaa vakituisen henkilöstön lisäksi ja muutoksiin voidaan reagoida pienelläkin varoitusajalla.
”Tapahtuma-ala on sesonkityötä ja kiirehuiput sijoittuvat tiettyihin aikoihin. Koska tarve ei jakaudu tasaisesti vuosityöajalle, tämä on meille joustavin tapa saada laadukasta tapahtuma-aikaista henkilöstöä. Paikallisena toimijana työskentely Go Onin kanssa on helppoa niin tilaajalle kuin työntekijöillekin. Teemme tavoitteellista kehitystyötä yhdessä, entistä paremman asiakaskokemuksen varmistamiseksi Paviljongissa,” Kertoo Paviljongin myyntijohtaja Jaana Kiilamaa.
”Go Onin ja Paviljongin välinen yhteistyö on todella sujuvaa ja joustavaa. Meille on ensiarvoisen tärkeää, että voimme tarjota osaavaa ja motivoitunutta henkilöstöä, joka varmistaa tapahtumien onnistumisen. Jatkuva palautteen kerääminen GoFeel-henkilöstöpulssikyselyiden kautta ja tiivis yhteistyö Paviljongin kanssa auttavat meitä kehittämään toimintaamme ja vastaamaan tarpeisiin parhaalla mahdollisella tavalla. Olemme ylpeitä voidessamme olla osa Paviljongin menestystä ja tarjota työntekijöillemme mahdollisuuksia kasvaa ja kehittyä urallaan” taustoittaa puolestaan Go On Jyväskylän yksikönjohtaja Petteri Liettyä.
Henkilökunnan motivaatio ja viihtyvyys ovat tärkeitä tekijöitä sekä Go Onille vuokratyövoiman välittäjänä että Paviljongille työllistäjänä. Kaikki Go Onin kautta tulevat työntekijät vastaavat säännöllisesti GoFeel-henkilöstöpulssikyselyyn, jossa kartoitetaan työtyytyväisyyttä.
”Tuloksia seurataan jatkuvasti ja niihin reagoidaan yhdessä. Näin pystymme kehittämään työnohjausta reaaliajassa. Tyytyväisyyskyselystä ollaankin saatu erittäin hyviä tuloksia”, sanoo Kiilamaa.
Myös Petteri Liettyä on samoilla linjoilla: ”Go Onin ja Paviljongin yhteistyössä henkilöstön motivaatio ja tyytyväisyys ovat keskeisiä tavoitteita. GoFeel-henkilöstöpulssikyselyiden avulla kerätty palaute antaa meille arvokasta tietoa, jonka avulla voimme jatkuvasti parantaa työolosuhteita ja ohjausta. On hienoa nähdä, että palaute on ollut niin positiivista ja että sitä annetaan aktiivisesti. Tämä vahvistaa uskoamme siihen, että panostus työntekijöiden hyvinvointiin ja kehittymiseen tuottaa erinomaisia tuloksia, niin työntekijöille kuin Paviljongin tapahtumillekin.”
Suomen kolmanneksi suurimman tapahtumakeskuksen upeat tilat taipuvat niin isoihin kuin pieniinkin tilaisuuksiin.