EtusivuAjankohtaistaKompassi kehittämisen navigoinnin tukena

Tutkimuspalvelut13.05.2024

Kompassi kehittämisen navigoinnin tukena

Kompassi

Avaan teille kokemuksiani ja asiakkaidemme kokemuksia merellisin termein. Kompassi-raportointiympäristö on navigointijärjestelmä, joka antaa kokonaiskuvan lisäksi kaikki navigointiin tarvittavat apuvälineet – nykypäivän karttaplotteri.

Kompassissa havainnointi on ratkaistu graafein, taulukoin ja värimaailmoin.

Kompassissa on myös mahdollista hyödyntää aitoa karttanäkymää, jossa tuloksista saa silminnähtäviä havaintoja korostuksilla (värit ja koot) – kuin paperisen merikortin ulkoasusta, mutta mahdollisuudella aktiiviseen kohdentamiseen. Tarkempaan reittien kulkemiseen saa tukea eri suodatuksilla, voit itse asetella omat reunamerkkisi ja nähdä niiden vaikutukset tuloksiin.

Karttaplotteriin voi yhdistää kaikuluotaimen näytön, kuten Kompassiinkin voidaan liittää tulosten vertautuminen eri kyselyiden välillä – yhdistämällä esimerkiksi asiakas– ja henkilöstökokemuksen tuloksia.

Kaikuluotaimeen voi asettaa hälytysrajat, jolloin asetettujen matalien raja-arvojen rikkoutuessa tulee hälytysääni. Kompassi -raportointiympäristössä on myös hälytysviestit -ominaisuus, joka raja-arvon rikkoutuessa lähettää automaattisesti tiedon vastaanottajan sähköposteihin – vältä karikot ja reagoi kurssimuutoksilla!

Kippari vastaa veneessä kokonaisuudesta ja miehistö niiden käytännön toteuttamisesta. Palvelemme hyvinvointialueita ja palvelutuottajia ruoka- ja puhtauspalveluiden asiakaskyselyissä. Esimerkiksi monituottajamallissa voimme luoda yhteisen kyselymallin ja Kompassi -raportointiratkaisulla saada tulosnäkymät tilaajalle ja palvelutuottajille.

Vastaavaa mallia on toimitettu joukkoliikenteen asiakaskyselyissä, joissa sopimussuhteessa olevat liikennöitsijät saavat omat näkymänsä tuloksiin. Joukkoliikenteen järjestäjä näkee kokonaisuuden ja selkeät erottelevat näkymät liikennöitsijöiden tuloksiin. Olisiko tässä syytä verrata Kompassin pääkäyttäjää jo amiraaliin ja kunkin vaikuttavan liikennöitsijän olevan kuin kippareita fleetin laivoissa. Miten navigoida yhteisellä, oikealla kurssilla parhaalla aikataululla perille? Vieläpä antaen parhaan matkustajakokemuksen.

Asukaskyselykonseptissamme Kompassi auttaa vertailemaan kohteita, huoltokumppaneita ja muita taustamuuttujia. Mitä väyliä pitää kunnostaa ja ruopata, missä ovat karikot ja missä on turvallista, jopa tuttua vettä kölin alla?

Henkilöstökyselyissä toimitamme palveluita globaaleille toimijoille, kunnille, kaupungeille, liikelaitoksille ja yrityksille. Useiden maiden, yhtiöiden, toimintojen ja yksiköiden henkilöstötutkimustuloksissa Kompassin avulla voidaan nähdä kokonaisuus ja luovia tarpeen mukaan maakohtaisissa ja yksikkökohtaisissa tuloksissa.

Kuntien ja kaupunkien hallintorakenteissa saadaan helppoja väyliä tutkia tuloksia kokonaisuutena, toiminnoittain ja yksiköittäin. Olipa kyseessä sitten yhteinen eskaaderi tai pieni regatta, Kompassin avulla olet kartalla kokonaistilanteesta reaaliajassa.

Kompassin toimenpidesuunnitelmat tukevat käytännön tekemistä ja seurantaa. Tämä on kuin väylän linjataulut varmistamassa suunnan. Lopulta reittisi ja valintasi piirtyvät plotteriin historiaksi, kuten Kompassiympäristöön toimenpiteiden kirjaamisten ja toteutusten jälkeen seurannaksi.

Missäkö oli se perinteisen merenkävijän kompassivertaus? Koko blogissa muiden modernien navigointivälineiden korvatessa sen.

Tervetuloa tutustumaan vierasvenesatamaamme, voimmeko palvella tarjoamalla sinulle oman modernin Kompassisi?

Stig ombord – varaa risteilyelämyksesi tästä ja pyydä esittely tai ota muuten yhteyttä!

Marko Hietala
Asiakkuusjohtaja
Feelback tutkimuspalvelut
marko.hietala@go-on.fi
puh. 040 749 6110

 

Kiitos Jussille ja Garfieldille, jotka innoittivat tämän blogin kirjoittamiseen.

Tilaa uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeen saat sähköpostiisi tuoreimmat uutiset ja blogit sekä tietoa Go Onin henkilöstö- ja tutkimuspalveluista.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.