Asiakastarinat – 12.01.2024
Pitkä tutkimuskumppanuus Feelbackin kanssa on jatkunut jo vuosikymmenen.
Hyvinkään vuokra-asunnot Oy on käyttänyt Feelbackin palveluja asiakaskokemuksen tiedonhankinnassaan jo vuosikymmenen ajan. Ja yhteistyö jatkuu. Näin asiaa valottaa vuodesta 2016 yrityksen toimitusjohtajana työskennellyt Timo Kuiri.
Hyvinkään Vuokra-asunnot Oy on Hyvinkään kaupungin sataprosenttisesti omistama yritys. Meillä on tällä hetkellä 2150 asuntoa, joista suurin osa ARA-rahoitteisia. Liikevaihtomme oli viime vuonna 16,5 miljoonaa euroa. Liiketoimintaamme kuuluu tarjota kohtuuhintaista vuokra-asumista Hyvinkään alueella.
Toimitusjohtajana ydintehtäviini kuuluu toteuttaa omistajan ja hallituksen määrittelemää strategiaa ja vastata liiketoiminnasta, johon kuuluu aktiivinen uudisrakentaminen, olemassa olevien kiinteistöjemme kunnon ylläpito ja peruskorjaaminen. Eli viimekädessä tehtäväni on varmistaa, että meillä on mahdollisimman tyytyväiset asiakkaat.
Timo Kuiri, toimitusjohtaja, Hyvinkään vuokra-asunnot Oy
Hyvinkään vuokra-asunnot Oy linjasi 2010-luvun alussa yhdeksi keskeisimmistä tavoitteistaan kerätä tietoa omasta toiminnastaan ja sitä kautta parantaa asiakaskokemusta. Tässä kohtaa kumppaniksi valikoitui Feelback, jonka kanssa aloitimme yhteistyön vuonna 2013.
Halusimme kartoittaa faktapohjaisesti asiakkuuksiemme sen hetkistä tilaa, ja laatia tutkimuksen pohjalta toimenpidesuunnitelman, johon kirjasimme käytännön toimenpiteitä asiakastyytyväisyyden parantamiseksi. Aluksi teimme asiakastyytyväisyyskyselyjä vuosittain. Nykyään Feelback totuttaa kyselyn joka toinen vuosi ja mukaan on tullut myös henkilöstöllemme suunnattu kysely. Lisäksi käytämme Feelbackia apuna erilaisissa kehittämisprojekteissa.
Olemme saaneet Feelbackin kautta erittäin keskeistä tietoa asiakkaidemme tarpeista ja toiveista, koskien palvelujamme ja kiinteistöjemme kehittämistä. Tätä kautta olemme pystyneet kohdentamaan peruskorjaustoimenpiteet järkevästi ja parantamaan asiakkaittemme kokemusta kiinteistönhuollosta, siivouksesta ja isännöintipalveluistamme. Erityisesti toimiva asiakaspalvelumme onkin saanut kovasti kiitosta. Toisin sanoen; sen lisäksi, että tietomäärä asiakkaistamme ja kohteistamme on lisääntynyt valtavasti, olemme saaneet Feelback-kumppanuuden kautta myös useita käytännön toimenpideideoita asiakkailtamme.
”Olemme saaneet viimeisen kymmenen vuoden aikana tämän kumppanuuden kautta haluamamme tiedon – ja enemmänkin – Feelbackiltä kustannustehokkaasti, laadukkaasti ja sovitussa aikataulussa. Ja varsinkaan tämä viimeinen asia ei ole aina ihan itsestäänselvyys. Tiedon raportointi ja analysointi on ollut selkeää ja tulokset on käsitelty yhteisessä purkutilaisuudessa, jonka yhteydessä Feelbackin väki on tarjonnut meille useita arvokkaita kehitysehdotuksia.”
Timo Kuiri, toimitusjohtaja, Hyvinkään Vuokra-asunnot Oy
Lue lisää Feelbackin asiakaskokemuksen tutkimuspalveluista, asiakastyytyväisyystutkimuksesta ja asiakaskohtaamisten seurannasta.