Uutiset – 22.08.2024
Työnantajamielikuva tarkoittaa sitä, miten yritys nähdään työnantajana. Se koostuu sisäisistä ja ulkoisista tekijöistä. Sisäiset tekijät koostuvat monista tekijöistä, kuten yrityksen arvoista, kulttuurista, työolosuhteista ja siitä, miten yritys kohtelee työntekijöitään. Ulkoinen työnantajamielikuva syntyy siitä miten työmarkkinat kokevat yrityksen suhteessa muihin työnantajiin. Hyvä työnantajamielikuva voi houkutella parhaita osaajia ja auttaa pitämään nykyiset työntekijät tyytyväisinä.
Me Go Onilla ymmärrämme, että positiivinen työnantajamielikuva on keskeinen tekijä menestyvän rekrytointistrategian luomisessa. Asiantuntemuksemme rekrytointimarkkinoinnissa, työnantajaviestinnässä, rekrytointiprosessin hoitamisessa ja erottautumistekijöiden tunnistamisessa on asiakasyritystemme käytössä. Hyvä työnantajamielikuva ja siihen liittyvä viestintä ei ainoastaan houkuttele uusia työntekijöitä, vaan myös parantaa yrityksen mainetta ja lisää työntekijöiden sitoutumista.
Kun yrityksellä on hyvä työnantajamielikuva, se houkuttelee enemmän ja parempia hakijoita. Tämä johtuu siitä, että potentiaaliset työntekijät haluavat työskennellä yrityksessä, joka arvostaa työntekijöitään ja tarjoaa hyvät työolosuhteet. Hyvä työnantajamielikuva voi myös vähentää rekrytointikustannuksia, koska yritys saa enemmän hakemuksia ilman suuria mainoskampanjoita.
Go On ymmärtää työelämän jatkuvasti muuttuvat vaatimukset ja sen, miten vahva työnantajamielikuva tekee rekrytoinnista sujuvampaa ja tehokkaampaa. Kun yritys tunnetaan hyvästä työnantajamielikuvastaan, se voi valita parhaat hakijat suuremmasta joukosta, mikä parantaa rekrytointiprosessin laatua ja nopeutta.
Me Go Onilla hoidamme avointen työpaikkojen julkaisut verkkosivuilla ja niiden mainostamisen mm. sosiaalisen median kanavissa. Luomme kaikella viestinnällä positiivista mielikuvaa asiakasyrityksen työnantajamielikuvasta korostaen hyviä erottautumistekijöitä, joilla tehtävä vetoaa kohderyhmäänsä. Itse rekrytointiprosessin hoidamme hakijaviestinnästä alkaen kunnioittaen hakijoita ja heidän prosessiin käyttämäänsä aikaa. Rekrytoinnin hoidamme loppuun saakka viestimällä myös ei valituiksi tulleille hakijoille. Kuulemme liian usein tarinoita, ettei hakija kuule hakemuksen jättämisen jälkeen rekrystä mitään ja haluamme erottua tässä asiassa rekrymarkkinoilla. Lue lisää Go On ketjun yrittäjän Anna Koskelan haastattelusta työnantajamielikuvan ratkaisevasta merkityksestä rekrytoinnista.
Hyvä työnantajamielikuva ei ainoastaan houkuttele uusia työntekijöitä, vaan myös parantaa nykyisten työntekijöiden sitoutumista ja motivaatiota. Kun työntekijät tuntevat, että heitä arvostetaan ja heidän panostaan arvostetaan, he ovat todennäköisemmin sitoutuneita ja motivoituneita tekemään parhaansa.
Go Onin tarjoamat henkilöstökokemuksen tutkimuspalvelut auttavat yrityksiä ymmärtämään työntekijöidensä tarpeita ja toiveita. Tämä tieto on arvokasta, kun pyritään parantamaan työnantajamielikuvaa ja lisäämään työntekijöiden sitoutumista. Feelback tutkimuspalvelut tekevät työnantajakuvatutkimuksia, joista voit lukea lisää täältä.
Nykyään yhä useammat työnhakijat arvostavat yrityksiä, jotka toimivat vastuullisesti ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. Hyvä työnantajamielikuva rakentuu myös näiden arvojen ympärille. Kun yritys osoittaa sitoutumisensa vastuullisuuteen, se houkuttelee työnhakijoita, jotka jakavat samat arvot.
Me Go Onilla olemme sitoutuneet luomaan työllisyyttä ja kasvua vastuullisesti ja kestävästi. Tämä näkyy kaikessa toiminnassamme ja auttaa meitä rakentamaan positiivista työnantajamielikuvaa, joka houkuttelee osaavia ja motivoituneita työntekijöitä.
Työnantajamielikuvan parantaminen edellyttää jatkuvaa työtä ja sitoutumista. On olennaista, että yritys kuuntelee työntekijöitään ja tekee tarvittavat muutokset työolosuhteisiin ja yrityskulttuuriin. Hyvä työnantajamielikuva ei synny itsestään, vaan se vaatii aktiivista panostusta ja kehittämistä. Selvittämällä sen, mitä nykyiset työntekijät arvostavat ja korostamalla ja vahvistamalla niitä asioita, jotka ovat hyvin sekä korjaamalla epäkohtia, on kehitysprosessi jo hyvässä vaiheessa. Viestimällä sisäisesti ja ulkoisesti sekä vahvuuksista että tehdyistä kehitysprojekteista syntyy henkilöstölle mielikuva, että heistä aidosti välitetään ja halutaan sitouttaa heitä organisaatioon.
Hyvä työnantajamielikuva on keskeinen tekijä menestyvässä rekrytoinnissa. Se houkuttelee parhaita osaajia, parantaa työntekijöiden sitoutumista ja motivaatiota sekä vähentää rekrytointikustannuksia. Vastuullisuus ja kestävä kehitys ovat myös tärkeitä tekijöitä työnantajamielikuvan rakentamisessa.
Me Go Onilla olemme sitoutuneet auttamaan yrityksiä parantamaan työnantajamielikuvaansa tarjoamalla monipuolisia henkilöstö- ja rekrytointipalveluita. Yhdessä voimme luoda tulevaisuuden työelämää, joka on vastuullista, kestävää ja menestyksekästä.