Asiakastarinat – 15.02.2024
Hollolassa vuonna 1983 perustettu Etteplan Oyj on kasvanut neljässä vuosikymmenessä yli neljäntuhannen työntekijän noin 350 miljoonaa euroa vuodessa vaihtavaksi teknologia-alan asiantuntijaorganisaatioksi, jolla on toimipisteitä useassa Euroopan maassa sekä Kiinassa.
Yrityksen strategian keskiössä on vahva halu kasvaa. Tämä tapahtuu niin rekrytoinnein kuin yritysostojenkin kautta. Koska jatkuvassa muutoksessa elävä yritys on kiinnostunut yhtä lailla asiakaspalautteesta kuin aktiivisesta dialogista henkilöstönsä kanssa, päättivät he ottaa kumppanikseen Feelback tutkimuspalvelut. Yhteistyö on jatkunut nyt muutaman vuoden ja Etteplanissa ollaan varsin tyytyväisiä sen tuloksiin.
Sitä, kuinka yhteiselo on sujunut, avaa tarkemmin Etteplanin henkilöstöjohtaja Minna Tornikoski, jonka vastuualueisiin kuuluu yrityksen johtamisen ja toimintakulttuurin sekä HR-funktion kehittäminen. Näiden avuksi – myös Etteplanin johtoryhmään kuuluva Tornikoski – on hakenut moderneja toimintatapoja. Yksi näistä on Feelback -yhteistyö:
”Feelback valikoitui kumppaniksemme 2020-luvun alussa, kun uudistimme perinteistä henkilöstökyselyämme ja oli meille tuttu kumppani entuudestaan asiakaskokemuksen ja -palautteen seurannan osalta.
Feelback pystyy tarjoamaan meille erinomaiset työkalut oman toimintamme tarkasteluun. Tällaisia ovat erityyppiset profiloitavat kyselyt ja pulssit. Ja juuri tuo muokattavuus on yksi Feelbackin vahvuuksia. Tiivistimme ja spesifioimme kysymyspatteristoa niin, että kun se parhaimmillaan käsitti yli neljäkymmentä kysymystä, oli meillä lopulta käytössämme alle kymmenen kysymyksen työkalu. Tällaisella täsmäaseella saamme juuri sen tiedon, mikä on milloinkin tarkoituksenmukaista. Kohdennetulla kyselyllä saamme erinomaisen tarkkaa tietoa henkilöstömme toiveista vaikkapa urakehityksen suhteen tai siitä miten uusittu brändi ja arvot yrityksen arjessa toteutuvat.”
Minna Tornikoski, henkilöstöjohtaja, Etteplan Oyj
Tiedolla johtamiseen on Etteplanilla vahvat perusteet, sillä jatkuvasti kasvava organisaatio vaatii luotettavaa dataa juuri niistä asioista, jotka johto ja henkilöstö katsoo tärkeäksi. Tässä Feelback on Tornikosken mukaan onnistunut:
”Yrityksemme ja henkilöstömäärän jatkuva kasvu vaatii tarkkaa ja täsmällistä tietoa, jotta pääsemme kohdistamaan toimenpiteet ja hankkeet mahdollisimman tehokkaasti. Meillä erityisesti esihenkilöt ovat erittäin kiinnostuneita kaikesta siitä palautteesta, jonka Feelback meille toimittaa meidän oman FuturETTE -dialogin avulla. Meillä on jatkuva tarve kehittää omia prosessejamme ja erilaiset kyselytyökalut ovat ihan keskeisessä roolissa tässä kohtaa. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Feelbackin kanssa toimimiseen – yhteistyö on ollut joustavaa ja painotuksia on pystytty tekemään sujuvasti aina tarpeen mukaan”.
Lue lisää henkilöstötutkimuksen toteutuksesta ja nopeasyklisestä henkilöstöpulssista!
Tutustu myös Feelback Kompassi-raportointiympäristöön.